شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که سمپاش فرغونی چیست و چه کاربردی دارد؟ نحوه استفاده از سمپاس فرغونی به چه صورت است؟ در این مقاله ما می خواهیم به صورت اجمالی به این سوالات پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.

سمپاشی درختان و گیاهان

امروزه با توجه به آفات مختلفی که ممکن است به هر دلیلی وارد مزارع کشاورزی و باغات شود، باید محصولات کشاورزی و باغی خود را سمپاشی کنید تا از بروز آفت در گیاهان و محصولات زراعی خود جلوگیری کنید.

بنابراین سمپاشی محصولات کشاورزی و باغی برای از بین بردن انواع آفات و حشرات یکی از راه های بهینه است که هر کشاورز و باغدار باید به آن توجه کافی داشته باشد تا در نهایت شاهد محصولات و میوه ها باشند. فروش عمده میوه ها و سایر محصولات کشاورزی رسیده و خوشمزه می تواند سود خوبی را به همراه داشته باشد.

در این میان یکی از ابزارهایی که می توان آن را عصایی در دست کشاورزان و باغداران در سمپاشی درختان و گیاهان زراعی دانست، دستگاهی به نام سمپاش فرغونی است.

چرا این دستگاه را سمپاش فرغونی می نامند و کاربرد آن در مزارع و باغات مختلف کشاورزی چیست؟ اینها برخی از سوالاتی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. پس تا انتها با ما همراه باشید.

سمپاش فرغونی چیست و چه کاربردی دارد؟

سمپاش فرغونی یکی از رایج ترین دستگاه ها در صنعت کشاورزی است که گیاهان و درختان مختلف را سمپاشی می کند.

سمپاش فرغونی چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از سمپاش فرغونی، سمپاشی حجم زیادی از مزارع و باغات را برای شما ساده می کند تا بتوانید در زمان کمتری مزارع و باغات خود را سمپاشی کنید و آنها را از هرگونه آفات دور نگه دارید.

اساساً سمپاش فرغونی در انواع و اقسام قدرت های مختلف با موتور بنزینی کار می کند.

این دستگاه دارای قطعات بسیاری از جمله پمپ و شلنگ است و مخزن آن با حجم های مختلفی همراه است که برای سمپاشی درختان و گیاهان استفاده می شود. از آنجایی که سمپاش های فرغونی در مدل های ۱۰۰ و ۲۰۰ لیتری بر روی شاسی دو چرخ نصب می شوند، به راحتی در زمین های کشاورزی قابل استفاده هستند و به دلیل وجود این دو چرخ شبیه به فرغون یا چرخ دستی هستند. با همین حساب از آنها به عنوان سمپاش فرغونی یا چرخ دار یاد می شود. البته علاوه بر سمپاش چرخدار به آنها سمپاش موتوری چرخدار نیز می گویند.

کاربرد سمپاش فرغونی

کاربرد سمپاش فرغونی به گونه ای است که دارای مخزن تحت فشار حاوی سم می باشد که همراه با وجود پمپ دستی یا موتوری در مزارع کشاورزی و باغات مختلف، محتویات داخل مخزن با فشار زیاد و از طریق لوله مناسبی خارج می شود.

کاربرد سمپاش فرغونی

برای محافظت از گیاهان و محصولات کشاورزی در برابر هر گونه آفت و حشرات مضر سم را پمپاژ می کند.

در مدل بنزینی سمپاش چرخدار دارای ابعاد باک و موتور بسیار بالایی است که باعث می شود توسط نیروی انسانی قابل حمل نباشد.

بنابراین برای استفاده از دستگاه سمپاش فرغونی در مزارع مختلف کشاورزی و باغات باید تمامی اجزای این دستگاه با شاسی بسیار مناسب و مطلوب بر روی دو چرخ سوار شود که گفته می شود شبیه چرخ دستی است که می توان از آن استفاده کرد. به این نوع دستگاه سمپاش بنزینی  هم می گویند زیرا موتور پمپ یک پمپ بنزینی است. در ادامه به نحوه راه اندازی سمپاش فرغونی می پردازیم تا بتوانید از این وسیله کارآمد و مفید در صنعت کشاورزی نهایت استفاده را ببرید و در مزارع و باغات خود به خوبی از آن استفاده کنید.

خرید سم پاش فرغونی

با ذکر مسائل مربوط به سمپاشی فرغونی و کاربرد مفید آن در صنعت کشاورزی، بسیاری از کشاورزان مجبور به خرید این دستگاه می شوند تا با پرداخت قیمت سمپاش چرخ دستی ۱۰۰ لیتری یا ۲۰۰ لیتری در انواع مختلف، زمین را سمپاشی کنند.

خرید سم پاش فرغونی

البته به دلیل نوسانات مالی نمی توان قیمت دقیق سمپاش فرغونی ۱۰۰ لیتر یا ۲۰۰ لیتر را اعلام کرد اما با این وجود با توجه به عملکرد عالی آن می توان گفت که کشاورزان و باغداران زیادی هستند که از این دستگاه استفاده می کنند. تا از آن بهره مند شوند. شما می توانید برای خرید یا سفارش انواع سمپاش فرغونی و یا اطلاع از قیمت روز سم پاش فرغونی با کارشناسان فروش شرکت همگام صنعت سعدی در تماس باشید.

نحوه راه اندازی سمپاش فرغونی

پس از خرید سمپاش فرغونی ۱۰۰ لیتری یا ۲۰۰ لیتری، باید نحوه راه اندازی آن را یاد بگیرید تا بتوانید از این وسیله مفید و کارآمد به خوبی استفاده کنید.

برای استفاده از سم پاش فرغونی ابتدا باید با قطعات آن آشنا شوید تا با در نظر گرفتن هر کدام بتوانید این دستگاه را در مزارع کشاورزی راه اندازی و استفاده کنید.

پس از آشنایی اولیه با ابزارهای به کار رفته در این دستگاه برای راه اندازی سمپاش، ابتدا باید مخزن را از آب پر کنید و سپس سم را از طریق صافی داخل مخزن بریزید.

نحوه راه اندازی سمپاش فرغونی

اگر سم شما به صورت پودر است، ابتدا باید سم پودر مورد نظر را با آب حل کنید و سپس محلول مورد نظر را داخل مخزن بریزید.

پس از انجام این کار و قبل از روشن کردن موتور باید دستگاه را به خوبی بررسی کرد و سپس موتور دستگاه را روشن کرد تا سمی که در باک ریخته اید توسط سوپاپ برگشتی به خوبی مخلوط شود. سپس دریچه های اسپری باید باز شوند.

به این ترتیب دستگاه سمپاشی چرخ دستی آماده سمپاشی بوده و با سرعت ثابتی به روند خود ادامه می دهد و دستگاه شروع به سمپاشی زمین های کشاورزی و باغات شما می کند.

منبع: nikacorp