در این مقاله تست های انجام شده روی اره زنجیری بنزینی ارائه شده است تا شما متوجه شوید که باید برای خرید اره زنجیری بنزینی اقدام کنید یا یک مدل برقی سیم دار یا بی سیم.

اره زنجیری بنزینی

اره های زنجیری بنزینی یکی از ادوات پر سر و صدا هستند و غالبا گران هستند و برای ادامه کار به تعمیر و نگهداری منظمی نیاز دارند. بنابراین در حالی که می توانید گزینه های دیگر را خریداری کنید چرا باید برای خرید اره زنجیری بنزینی اقدام کنید؟

اگر به دنبال اره ای هستید که چوب ها را برش دهید، می توانید یکی از مدل های زنجیری بنزینی؛ بی سیم یا سیم دارد را انتخاب کنید. دو نوع آخر در بین باغبانان محبوبیت زیادی پیدا کرده اند چون کار با آنها معمولا ساده تر است و مزاحمتی را برای اطرافیان ایجاد نمی کنند.

اما بررسی های انجام شده ثابت می کند که هنوز استفاده از اره های زنجیری بنزینی در زندگی ما کاربرد دارند. از شش اره ای که در سال ۲۰۱۹ مورد بررسی قرار گرفته ۴ نمونه آن بنزینی بودند. برخی از ویژگی های هیجان انگیز و موارد اضافی را ارائه می دهند. در ادامه شما می توانید نتایج این آزمایشات را مطالعه بفرمایید.

ویژگی های اره زنجیری بنزینی

اگر در زمستان چوب های زیادی برای برش داشته باشید یک مدل با نوار (Bar)  بلند ایده آل است. این اره های زنجیری بنزینی نسبت به گزینه هایی که نوار کوتاه تری دارند سنگین تر هستند و از موتورهای قدرتمندتری برخوردار هستند.  به طور مثال اره زنجیری بنزینی Echo CS-4510ES دارای نوار ۴۵ سانتیمتری است که طولانی ترین نوار در سال ۲۰۱۹ را به همراه دارد.

آیا خرید اره زنجیری بنزینی هنوز ارزشش را دارد؟

زنجیر سفت کن اره

تمام اره های برقی، بنزینی یا غیر بنزینی، به دلایل کارایی و ایمنی نیاز به نگه داشتن یک زنجیر دارای تنش به طور صحیح هستند. بعضی از مدل ها برای محکم کردن آن نیاز به استفاده از پیچ جداگانه دارند، اما در کنار برخی از مدل ها صفحه شماره گیری مفیدی وجود دارد که به این معنا است که دیگر نیازی به ابزار دیگری ندارید.

روغن کاری خودکار

زنجیره ها باید روغن کاری شوند؛ در غیر این صورت احتمال چرخش آنها در اطراف نوار وجود ندارد و باعث گرم شدن بیش از حد اره می شود. با استفاده از محفظه روغن یکپارچه نیازی به انجام این کار به صورت دستی نخواهید داشت، هنگام چرخش زنجیر به طور خودکار روغن کاری می شود. قبل از شروع به استفاده باید مطمئن شوید که روغن کاری به درستی انجام شده است یا خیر. خوشبختانه تمام اره های زنجیری بنزینی تست شده در سال ۲۰۱۹ با ویژگی روغن کاری خودکار مشکلی نداشتند.

اره زنجیری بنزینی

ویژگی های اشاره شده در بالا بدون شک کارهای باغبانی شما را ساده می کند؛ اما شما واقعا می خواهید بر اساس عملکرد آنها را انتخاب کنید.

آزمایش ها نشان می دهند که با وجود افت کمی که در سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاد، اره های زنجیری بنزینی به طور مداوم نسبت به رقبای سیم دار و بی سیم خود قوی تر ظاهر شدند. امروزه می توان اره های زنجیری بنزینی خوبی را در بازار پیدا کرد که نمونه هایی از آن را می توانید در شرکت همگام صنعت سعدی پیدا کنید. برای خرید اره زنجیری بنزینی همین حالا با ما در تماس باشید.

آیا خرید اره زنجیری بنزینی هنوز ارزشش را دارد؟

منبع: which