در این نوشته کاربرد الکتروموتور گوانگلو در صنایع مختلف را بررسی می کنیم. شناخت انواع موتور های الکتریکی به دلیل استفاده گسترده از موتور ها از مصارف خانگی تا صنعتی، هرگز خالی از فایده نیست. اگر شما صاحب یک سیستم تهویه مطبوع در خانه هستید یا از یک کمپرسور هوا در یک کارخانه صنعتی استفاده می کنید، از موتور های الکتریکی استفاده می کنید. یکی از برند های موجود که کیفیت خوبی نیز دارد، گوانگلو است که هم الکتروموتور های تک فاز و هم الکتروموتور های سه فاز را تولید می کند. بنابراین، اگر در مورد انواع موتور های الکتریکی گوانگلو اطلاعات داشته باشید، می توانید سیستم خود را بهتر درک کنید و کنترل بهتری بر عملکرد آن داشته باشید.

الکتروموتور گوانگلو

قبل از دانستن انواع موتور های الکتریکی، بهتر است با این سوال شروع کنیم که موتور الکتریکی چیست؟ خوب، کوتاه ترین پاسخ این است که موتور الکتریکی یا فقط موتور یک وسیله الکترومکانیکی است که انرژی الکتریکی را دریافت کرده و آن را به حرکت یا انرژی مکانیکی تبدیل می کند و جریان الکتریکی یک میدان مغناطیسی را القا می کند و آنچه در موتور الکتریکی اتفاق می افتد ایجاد یک حرکت چرخشی عمود بر جهت جریان و میدان مغناطیسی است.

اصل اساسی در پشت کار یک موتور الکتریکی، عمل نیرو های الکترومغناطیسی است. هنگامی که سیم حامل جریان الکتریکی است و در یک میدان مغناطیسی قرار می گیرد (مثلاً در نزدیکی آهنربا)، نیرویی را احساس می کند که آن را در جهت خاصی فشار می دهد – بسته به جهت گیری سیم و قطب های مغناطیسی. بدنه موتور از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. قسمت استاتیک و قسمت چرخان. قسمت استاتیک حاوی یک نیروی مغناطیسی دائمی یا یک نیروی الکترومغناطیسی برای تولید میدان مغناطیسی است. در حالی که قسمت دوار با سیم مسی عایق شده است. هنگامی که جریان الکتریکی از طریق سیم مسی در قسمت دوار حرکت می کند، نیرو های الکترومغناطیسی بین قسمت ساکن و قسمت دوار وارد عمل شده و باعث چرخش قسمت دوار و تولید نیروی مکانیکی می شود.

کاربرد الکتروموتور گوانگلو در صنایع مختلف

الکتریسیته مقرون به صرفه ترین راه برای انتقال انرژی به فواصل بسیار زیاد روی سیم است. اما ما نمی توانیم به طور مستقیم از برق برای انجام کارهای خود استفاده کنیم، مانند پمپاژ آب که به انرژی مکانیکی نیاز دارد. برای انجام کار های مکانیکی به راهی برای تولید انرژی مکانیکی از برق نیاز داریم. برای این کار از موتور های الکتریکی استفاده می کنیم که برق را در ورودی خود می گیرند و در خروجی نیروی مکانیکی می دهند.

موتور های الکتریکی گوانگلو را می توان برای مصارف خانگی استفاده کرد، به عنوان مثال، در وسایل برقی مانند تهویه مطبوع، جاروبرقی، پنکه، غذاساز و غیره که همگی از نیروی چرخشی موتور های الکتریکی استفاده می کنند. یا وسایلی مانند ماشین های اسباب بازی با کنترل از راه دور یا برنامه یا هواپیما های مدل.

وقتی صحبت از خودرو های مدل الکتریکی می شود، نسخه‌ های پیچیده‌تر موتور های الکتریکی بزرگ‌تر را می‌ توان در خودروها و هواپیما های برقی با اندازه واقعی یافت.

آخرین اما نه کم اهمیت ترین مورد هم این است که، برخی از انواع موتور های الکتریکی به طور گسترده برای کاربرد های صنعتی مانند کمپرسور های گاز صنعتی، پمپ ها، وسایل نقلیه بالابر، میکسر ها و غیره استفاده می شوند.

روش های طبقه بندی الکتروموتور

انواع موتور های الکتریکی را می توان به روش های مختلفی طبقه بندی کرد. یکی از راه های طبقه بندی بر اساس محفظه های آنها خواهد بود.

با این وجود، موتور های الکتریکی معمولاً بر اساس منبع انرژی آنها طبقه بندی می شوند. موتور های جریان متناوب یا AC وجود دارند که در آنها جریان در فرکانس خاصی تغییر جهت می دهد. همچنین موتور‌ های جریان مستقیم یا DC وجود دارند که به دلیل کنترل آسان سرعت، به طور گسترده در کاربرد‌ های مقیاس کوچک استفاده می شوند.

موتور های AC بیشتر به دو مدل تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند. موتور تک فاز می تواند به توانی در حدود ۳ کیلووات برسد که از منبع تغذیه تک فاز تامین می شود، که این مورد برای کاربرد های خانگی و تجاری است. از طرف دیگر موتور سه فاز می تواند تا حدود ۳۰۰ کیلووات برق تولید کند. این موتور ها انتخاب مناسبی برای کاربردهای صنعتی هستند.

به طور کلی الکتروموتور های گوانگلو چینی در سه دسته کلی سه فاز، تک فاز و ترمز دار قرار می‌ گیرند. الکتروموتور های سه فاز شامل چهار دسته با عناوین Y3EJ ،Y3VP،Y3D و Y3DT می‌ باشند. این در حالی است که برای الکتروموتور های تک فاز و ترمز دار گوانگلو هم مدل‌ های متنوعی وجود دارد.

کاربرد الکتروموتور گوانگلو در صنایع مختلف

کاربرد الکتروموتور گوانگلو

الکتروموتور های گوانگلو به خاطر تنوع بالا در طراحی و همچنین دارا بودن مشخصات فنی متغیر از لحاظ توان خروجی و ولتاژ عملیاتی، کاربرد های بسیار متفاوتی در حوزه‌ های مختلف صنعت دارند. حتی برخی از نمونه های این الکتروموتور ها برای کاربرد های کوچک هم مناسب هستند.

  • استفاده در صنایع نیروگاهی صنایع معدن
  • استفاده در سیستم کانوایر و موتور گیربکس نوار نقاله برای جابجایی مصالح
  • استفاده جهت جرثقیل‌ ها و بالابر ها در حوزه ‌های مختلف صنعتی
  • استفاده در کارخانه های ذوب آهن و صنایع فولاد
  • استفاده در میکسر ها و سیستم‌ های مخلوط کننده در کارخانجات مختلف
  • استفاده در سیستم‌ های مختلف اکسپندر و اکسترودر در حوزه‌ های متفاوت
  • استفاده در تولید مصالح اولیه مانند صنایع سیمان و صنایع ماسه و سنگ
  • استفاده در حوزه نفت و پالایشگاه و همچنین صنعت پتروشیمی

کاربرد الکتروموتور تک فاز گوانگلو

الکتروموتور های تک فاز با استفاده از منبع تغذیه تک فاز کار می‌ کنند. این نوع الکتروموتور فقط یک ولتاژ متناوب دارد، مدار با دو سیم کار می‌کند و جریانی که از روی آنها عبور می‌کند همیشه یکسان است. در بیشتر موارد این الکتروموتور های کوچک با گشتاور و توان محدود در دسترس هستند.

در الکتروموتور های تک فاز از دو سیم پیچ که یکی از آن سیم پیچ ها سیم پیچ اصلی و دیگری نقش سیم پیچ  راه انداز را دارد که استاتور موجود در الکتروموتور را با اختلاف زاویه ۹۰ درجه الکتریکی نسبت به یک دیگر قرار می دهد، استفاده شده است. نقش سیم پیچ راه انداز ایجاد یک میدان الکتریکی دوار است که برای شروع کار الکتروموتور لازم می باشد. بعد از استارت موتور، سیم پیچ راه انداز می تواند از مدار خارج شود. الکتروموتور های تک فاز دارای انواع مختلفی هستند که شامل الکترو موتور هایی با فاز شکسته، خازن دار، قطب چاکدار ، دفعی، اونیورسال، سنکرون می باشند.

کاربرد :

  • لوازم خانگی (ماشین لباسشویی، آب میوه‌گیری، کولر آبی، پنکه، جاروبرقی، ماشین ظرف‌شویی، یخچال و…)
  • پمپ‌ های آب
  • برخی تجهیزات الکترونیکی (مانند فن رایانه، پرینتر و…)
  • کمپرسور ها
  • بالابر های سبک (و برخی بالابر های کوچک صنعت ساختمان سازی)
  • دمنده‌ ها و فن‌ های هوا
  • بالابر کرکره برقی مغازه‌ ها
  • نقاله ‌های سبک (کارگاهی و صنایع کوچک) و …

کاربرد الکتروموتور گوانگلو در صنایع مختلف

کاربرد الکتروموتور سه فاز گوانگلو

الکتروموتور سه فاز جهت تولید نیروی بیشتر در صنایع و مصارف پر قدرت مورد استفاده قرار می‌ گیرد. راندمان بالا، دوام مناسب، قیمت مقرون به صرفه، کاربرد آسان، و مقاومت بیش‌تری در مقابل گرمای ایجاد شده حین کار، از جمله مزایای الکتروموتور های سه فاز گوانگلو می باشد. الکتروموتور های سه فاز گوانگلو از نوع القایی و قفس سنجابی محسوب می‌شوند. الکتروموتور سه فاز را می توان به دو روش ستاره ای و یا مثلثی که به نوع الکتروموتور بستگی دارد راه اندازی کرد. در اتصال ستاره ای سه سر U2,V2,W2 به یکدیگر وصل شده و به سر های U1,V1,W1 به ترتیب به فاز های L1,L2,L3 متصل می شود .

در اتصال مثلثی فاز L1 به دو سر U1,W2 و فاز L2 به دو سرV1 , U2 و فاز L3 به دو سر W1, V2 وصل می شود. ولتاژ رسیده به هر سیم پیچ موتور در حالت مثلث ۱٫۷ برابر حالت ستاره ای می باشد. جریان عبوری از هر سیم پیچ در حالت مثلث ۱٫۷ برابر حالت ستاره است. توان الکتروموتور در حالت مثلثی ۳ برابر توان همان الکتروموتور در حالت ستاره ای می باشد.

کاربرد :

  • خودروسازی
  • کشاورزی
  • صنایع غذایی و دارویی
  • معادن
  • نفت، گاز و پتروشیمی
  • دریایی
  • فولاد
  • آسانسور ها و بالابر های بزرگ
  • قطار ها و لوکوموتیو ها و …

انواع مدل های الکتروموتور گوانگلو

  • الکتروموتور های سری IE3 , IE2
  • الکتروموتور های سری GL (پوسته آلومینیوم)
  • الکتروموتور های سری YL, YC, MYY, MYL, MYC, GMYY, GMYL, GMYC خازن دار(تک فاز)
  • الکتروموتور های سری YX3(راندمان فوق العاده بالا)
  • الکتروموتوردهای سری GOST
  • الکتروموتور های سری Y3DT, Y3DT, Y3VP, Y3EJ, Y3 (سه فاز، راندمان بالا)
  • الکتروموتور های سری GS (جهت پمپ)

الکتروموتور گوانگلو چینی

شرکت الکتروموتور گوانگلو از بهترین برندها در تولید الکتروموتور چینی می باشد و به صورت تخصصی در تولید ماشین آلات الکتریکی با طبقه بندی های مختلف می باشد.که با تست و بازرسی shanghai به کار خود ادامه می دهد.

شرکت الکتروموتور گوانگلو در دهه ۸۰ تاسیس شد علاوه بر این، این شرکت دارای کارکنان عالی و سیستم قدرتمند علمی و فنی، پیشرفته تولید، امکانات تولید انرژی با کیفیت بالا، به طور مداوم تست تجهیزات و سیستم مدیریت مدرن را به روز می کند.تمام محصولات این شرکت زیر نظر استاندادرد بین المللی IECمیباشد و دارای گواهینامه استاندارد ISO9001-2000  و گواهینامه های CCC,CECP,CE  میباشد و همچنین در سال ۲۰۰۹ این شرکت متعلق به شرکت  HITECH بود که همین امر موجب شده که شرکت الکتروموتور گوانگلو بتوان وار بازارهای جهانی بشود.

شرکت Guanglu خطوط تولید با کارایی بالایی دارد  و به همین دلیل  افزایش مراکز ماشینکاری جدید مانند ماشین تراش، اتوماتیک ماشین پرس و جو با سرعت بالا، مرکز آزمون میکرو کامپیوتر، سیستم اندازه گیری مختصات، کنترل به شدت از انتخاب مواد، ماشینکاری، ساخت ، مونتاژ برای آزمایش، سیستم کنترل کامپیوتری و خودکار ازاصول اساسی این شرکت می باشد و همچنین در پیی بهبود روح، پیشرفت نوآوری به طور مستقل، سرعت بخشیدن به ساختار محصولات را افزایش می دهد و محصولات با تکنولوژی بالا را با انرژی زیاد، تکنولوژی کامل، کارایی بالا با نگرش مثبت به باورهای سازمانی تولید می کند و خدمت به مشتریان را با عرضه محصولات رضایت بخش از افتخارات این شرکت می باشد.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.