اگر کسب و کار شما متکی به الکتروموتور است؛ برای بدست آوردن بهره وری و سود بالا توجه به عملکرد الکتروموتور حائز اهمیت است.

چگونه می توان عملکرد الکتروموتور AC / DC خود را بهبود ببخشیم؟

متاسفانه بسیاری از کاربران در حال استفاده از یک موتور ناکارآمد هستند و اغلب زمانی به این مسئله توجه می کنند که آنها عملکرد ضعیف بسیار شدید را شاهد هستند. برای جلوگیری از خرابی و ادامه کسب و کارتان، ما یک چک لیست برای بهبود عملکرد الکتروموتور AC و DC جمع آوری کرده ایم که از شما دعوت می کنیم مطالعه بفرمایید.

از الکتروموتور مناسب برای کار استفاده کنید

وقتی که کسب و کارها دوره های رشد خود ار پشت سر می گذارند؛ یکی از مواردی که به ندرت تغییر می دهند تنظیم الکتروموتور است. عدم اطمینان از اینکه موتورهای شما هنوز موتورهای مناسب برای کار هستند؛ خطر خرابی و خطا را تا حد زیادی افزایش می دهد.

برای اطمینان از عملکرد الکتروموتور خود باید آن را ارزیابی کنید. آخرین باری که موتور را سرویس کرده اید چه زمانی بوده است؟ چند سال از آنها استفاده می کنید؟ قدرت آنها و باری که تحمل می کنند چقدر است؟ آیا موتور پاسخگوی نیاز فعلی شما است؟

با جواب دادن به برخی از سوالات این چنینی می توانید تشخیص دهید که آیا موتورهای شما گزینه ای مناسب برای استفاده خواهند بود یا باید برای خرید الکتروموتور جدید اقدام کنید.

کربن براش ها را بررسی و تعویض کنید

کربن براش یکی از اجزای مهم یک الکتروموتور است. آنها را می توان به عنوان بخشی که بین قسمت ایستا و قسمت متحرک داخل یک موتور الکتریکی (روتور) ارتباط برقرار می کند، تعریف کرد. براس های الکتروموتور عناصری هستند که از آنها استفاده می شود تا فشار لازم را بر روی کلکتورها یا حلقه های چرخشی وارد کنند.

کربن براش ها یکی از اجزای ضروری الکتروموتورهای DC هستند که اغلب مورد بی توجهی قرار می گیرند. عدم تعویض کربن براش ها در زمان مناسب می تواند منجر به عملکرد ضعیفريال تجمع گرد و غبار کربن؛ اسیب به اجزای مهم و حتی خرابی کامل الکتروموتور شود.

اگر در اثر تماس براش با کموتاتور موتور، جرقه زیادی را مشاهده کردید، عملکرد موتور شما کاهش یافته یا گرد و غبار کربن افزایش یافته است، زمان ان رسیده است که کربن براش های خود را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.

علاوه بر تعویض براش کرن ها در صورت لزوم باید اطمینان حاصل کنید که براش مناسب را برای الکتروموتور خود استفاده می کند. استفاده از درجه اشتباه یا نامناسب باعث سایش زودرس، جرقه، گرمای اضافی و در نهایت آسیب به موتور می شود.

5 گام برای بهبود عملکرد الکتروموتور AC و DC

به سر و صدا و ارتعاش زیاد توجه کنید

هرگونه نویز یا لرزش غیر عادی یا بیش از حد نشان دهنده این است که الکتروموتور شما به درستی کار نمی کند. این می تواند نشان دهنده قطعات شل شده داخل الکتروموتور یا چیدمان نصب نامناسب باشد. عملکرد طولانی مدت با سر و صدا و ارتعاش زیاد می تواند منجر به مشکلات متعددی از جمله داغ شدن بیش از حد، خرابی قطعات، جرقه زدن کربن براش ها، آسیب دیدن کربن براش ها و مشکلات سیم پیچ شود که منجر به خرابی سریع موتور و تعمیرات هزینه بر می شود.

علاوه بر توجه به سر و صدا و ارتعاش بیش از حد الکتروموتور؛ آزمایش حرفه ای نویز و ارتعاش را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که هر گونه رفتار غیر طبیعی از موتور شما منجر به مشکلات جدی نمی شود.

به عملکرد ضعیف الکتروموتور توجه کنید

اگر بر عملکرد الکتروموتور خود نظارت کنید ممکن است متوجه شوید که جریان بار معمولی موتور افزایش یافته است یا به روش معمول کار نمی کند. در حالی که این همیشه قابل توجه نیست، ممکن است افزایش قبض برق یا هزینه های تولید را داشته باشید که می توانید علائم اولیه عدم عملکرد خوب یکی از الکتروموتورهای شما باشد.

الکتروموتور خود را به درستی نگهداری کنید

برای اطمینان از عملکرد الکتروموتور و بازدهی مطابق با انتظار؛ تعمیر و نگهداری از کارهای ضروری است که باید انجام دهید. قراردادهای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه اغلب کسیر از هزینه های تعمیر اضطراری را شامل می شود. علاوه بر اینکه یک متخصص به طور منظم الکتروموتور شما را باید بررسی کند باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • قطعات مهم الکتروموتور را از نظر بصری بررسی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که پایه الکتروموتور به طور محکمی وصل شده است.
  • اطمینان حاصل کنید که الکتروموتور به طور بهینه ای تراز شده است.
  • طول و سایش کربن براش ها را بررسی کنید.
  • گرد و غبار کربن را از الکتروموتور پاک کنید.
  • وجود یاتاقان یا سیم پیچ شل را بررسی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که موتور با بار مطلوب کار می کند.
  • هنگام کار، به دمای بالا؛ سر و صدا یا ارتعاش موتور توجه داشته باشید.

5 گام برای بهبود عملکرد الکتروموتور AC و DC

هزینه هایی که یک الکتروموتور ناکارآمد به بار می آورد

علاوه بر کاهش کارایی کلی در کسب و کار شما، راه اندازی یک موتور به طور ناکارآمد موارد زیر را به همراه دارد:

  • هزینه های بالای انرژی
  • سود کمتر
  • افزایش احتمال خرابی موتور
  • ردپای کربن بالاتر
  • خرابی احتمالی
  • تعمیرات هزینه بر

چناچه به هر دلیلی نیاز به تعویض الکتروموتور داشتید شما می توانید با شرکت همگام صنعت سعدی تماس داشته باشید و برای خرید الکتروموتور مناسب کسب و کار خود اقدام کنید.

منبع: mawdsleysber