الکتروموتور و دینام

الکتروموتور و دینام

راهنمای انتخاب مناسب ترین الکتروموتور صنعتی و معمولی

برای خرید الکتروموتور و انتخاب موتور الکتریکی مناسب با بهترین شرایط و قیمت ، باید بیش و پیش از هر چیز نیاز خود برای حرکت را به خوبی شناسایی کرد. برای پمپ ها و فن ها که نیاز به دور متغیر ندارند، خرید الکترو موتور از نوع تکفاز رله ای منطقی تر است.

برای جابجایی های عمودی یا همزن های مایع غلیظ و یا تسمه نقاله ها و پروژه هایی که نیاز به گشتاور اولیه بالاتری (در مقایسه با زمان حرکت دائم خود) دارند، خرید الکتروموتور تکفاز کلاچ دار توصیه می شود. به صورت کلی خرید الکتروموتور از نوع الکتروموتور DC در شرایطی پیشنهاد می شود که دسترسی به برق شهری وجود ندارد، یا ابعاد کوچکتری مد نظر است و یا نیاز به کنترل موقعیت (نه چندان دقیق) وجود دارد.

با توجه به امکان خرید اینترنتی الکتروموتور و امکان بررسی و مقایسه پارامترهای فنی ، شرایط بسیار ساده تر از قبل شده است و نیاز به مراجعات حضوری و جستجو های کم نتیجه در بازارهای صنعتی کم شده است.

الکتروموتور و دینام

عوامل اثر گذاز بر قیمت الکتروموتور

قبل از هر چیز باید دانست که با توجه به تیراژ تولید و فروش الکتروموتور های سه فاز ، قیمت الکتروموتور های سه فاز پایین تر است. این نوع موتورها هم ارزان تر و هم در دسترس تر هستند. حتما می دانید که بسیاری از الکتروموتورهای سه فاز را می توان با خازن به صورت تکفاز نیز راه اندازی کرد. بنابراین اگر ولتاژ تغذیه مد نظر شما برق ۲۲۰ ولت شهری است، با توجه به قیمت الکتروموتور می توانید بجای الکتروموتورهای تکفاز به الکتروموتور سه فاز نیز فکر کنید.

در مورد راه اندازی الکتروموتور سه فاز بصورت تکفاز با خازن به وبلاگ ماناموتور مراجعه کنید. قیمت مینی موتور DC) می تواند نسبت به قیمت موتور الکتریکی AC مقرون به صرفه تر باشند (تا توانهای کمتر از ۳۰۰ وات). اما در توانهای بیشتر هزینه بیشتری را به شما تحمیل می کنند.

قیمت الکتروموتور فقط تابع نوع الکتروموتور نیست، اما باید دانست که در شرایط مساوی، بیش از همه گشتاور موتور قیمت آن را تعیین می کند. پس در برای آن که قیمت بالایی برای الکتروموتور نپردازید، محاسبه گشتاور را هر چه دقیق تر انجام دهید.

الکتروموتور و دینام

خرید الکتروموتور با چه پارامترهایی دقیق تر می شود؟

بعد از محاسبه گشتاور و انتخاب نوع موتور (تکفاز ، سه فاز یا DC)، در صورتی که دور بالاتر از ۱۰۰۰ دور بر دقیقه مد نظر است، می بایست به سراغ خرید الکتروموتورها رفت. اما برای سرعت های پایین تر از ۵۰۰ دور بر دقیقه، باید به سراغ انتخاب و خرید الکتروگیربکس بروید. در سایز های خیلی کوچک شاید بهتر باشد از همان ابتدا روی موتورهای DC تمرکز کنید.

اگر خرید الکتروموتور را با هدف نصب بر روی یک گیربکس خاص انجام می دهید، بهتر است بررسی کنید که استاندارد فلنج ورودی گیربکس چیست تا کوپل کردن موتور با گیربکس به راحتی و بدون دردسر انجام شود. اگر خرید الکتروموتور شما برای شرایط محیطی خاصی است، به پارامترهای شرایط محیطی مانند دما و رطوبت مجاز و IP الکتروموتور هم حتما دقت کنید.

در مورد خرید الکتروموتور سه فاز و تکفاز ، در صورتی که برق مصرفی دستگاه برایتان مهم است، کسینوس فی را هم چک کنید. کسینوس فی بالاتر نشان دهنده برق مصرف پایین تر است. اگر نیاز به کنترل موقعیت دقیق دارید، ترجیح را به استفاده از استپ موتور و سرو موتور بدهید. برای کنترل سرعت هم می توان به خرید الکترو گیربکس یا الکتروموتور DC به همراه درایور DC فکر کرد و هم خرید الکتروموتور سه فاز به همراه اینورتر کنترل دور.

الکتروموتور و دینام

نکات مهم در فروش موتورهای الکتریکی

فروش الکتروموتور در ایران بصورت سنتی در بازارهای صنعتی تهران ، اصفهان ، تبریز و مشهد بیش از بقیه شهرستانها رونق دارد. در تهران بورس فروش الکتروموتور صنعتی در خیابان سعدی جنوبی حد فاصل خیابان ملت تا جمهوری می باشد.

فروش الکتروموتور در این بازار هم به صورت کالاهای نو ، کالاها استوک کارکرده و استوک کار نکرده (کالا های مازاد انبارهای کشورهای خارجی) می باشد. در مورد فروش اینترنتی الکتروموتور هم به صورت جسته و گریخته فعالیت هایی انجام شده، اما هیچ کدام به صورت تخصصی و متمرکز بر الکتروموتور توسعه نیافته است.

الکتروموتور و دینام

الکتروموتور و دینام

برند های الکتروموتور

در مانا موتور برندهای معتبر ساخت ایتالیا و دیگر کشور های اروپایی، کره جنوبی، ترکیه و چین و همچنین ساخت داخل وجود دارد. در میان این برندها الکتروموتور ایتالیایی CIMA که ساخت صد درصدی کشور ایتالیا با کیفیت و قیمت بسیار مناسب پیشنهاد می شود، برندهای الکتروموتور ایرانی موتوژن و الکتروژن با توجه به ساخت داخل بودن و امکان پشتیبانی و موجودی بهتر در شرایط تحریم توصیه مناسبی می تواند باشد.

در میان انواع برند های الکتروموتور ایرانی، الکتروژن Electrogen قیمتی مناسب تر و موتوژن Motogen کیفیتی بالاتر دارد. در میان برند های الکتروموتور DC نیز ماناموتور با سابقه فروش چندین ساله موتور کرماس Kormas و موتور SPG بازخورد بسیار خوبی از مشتریان خود گرفته است.

برند های دیگر نیز در ماناموتور وجود دارد که با مراجعه به قسمت فیلترینگ صفحه الکتروموتورهای صنعتی می توانید آنها را مشاهده کنید. و البته این سبد محصول در حال توسعه می باشد.

الکتروموتور و دینام

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.