هنگام جستجو برای خرید الکتروموتور برای کار خود توجه به الزاماتی از قبیل سرعت، گشتاور و ولتاژ حائز اهمیت است. در این مقاله ما ۲۰ عاملی که باید قبل از تصمیم گیری برای خرید الکترو موتور در نظر داشته باشید را لیست کرده ایم.

در هنگام خرید الکتروموتور به چه عواملی توجه داشته باشم؟

ولتاژ – آیا به پریز برق دسترسی دارید یا محصولی نیاز دارید که با باتری کار کند؟ اگر پریز دیواری در دسترس است آیا ولتاژ استاندارد (۱۱۵ ولت) یا صنعتی (+۲۳۰ ولت) است؟

فرکانس – موتور های ۶۰ هرتز برای محصولاتی که در ایالات متحده کار می کنند جوابگو هستند اما اگر محصولی در خارج ایالات متحده استفاده می کنید ممکن است لازم باشد گزینه ۵۰ هرتز یا ۵۰ تا ۶۰ هرتز را در نظر بگیرید.

سرعت – آیا سرعت یا محدوده سرعت تعیین شده ای وجود دارد که شما برای کار با الکتروموتور به آن نیاز داشته باشید؟ اگر سرعت دقیق یا قابل تنظیم مهم است؛ ممکن است لازم باشد یک کنترل به موتور اضافه کنید.

گشتاور – برنامه شما به چه میزان گشتاوری نیاز خواهد داشت؟ آیا جاذبه مانعی خواهد بود که باید مورد توجه قرار گیرد؟ آیا گشتاور موتور در کل دوره کارکرد موتور متغییر است؟ بدترین حالت میزان گشتاور مورد نیاز برنامه شما چیست؟

توان – آیا میزان نیرویی که برنامه شما به آن نیاز دارد برابر با قدرتی است که در واقع از آن استفاده می کند؟ هنگام ارائه مشخصات باید بدانید که از حداکثر توان باید استفاده کنید یا خیر.

20 عاملی که باید هنگام خرید الکتروموتور باید در نظر داشته باشید!

چرخه کار – آیا برنامه شما به طور مداوم اجرا می شود (به اندازه ای که موتور بتواند به دمای عملیاتی کامل خود برسد) یا در فواصل زمانی کوتاه زمان برای خنک شدن کامل موتور وجود دارد؟ موتورهایی که به طور متناوب کار می کنند اغلب می توانند از موتور کوچکتری نسبت به برنامه های با سرعت و گشتاور یکسان استفاده کنند اما به طور مداون کار می کنند.

چرخه زندگی – محصول شما تا چه زمانی عمر خواهد کرد؟ برنامه هایی که به صورت متناوب اجرا می شوند؛ اغلب می توانند با چرخه عمر کوتاه و نیاز به نگهداری بالاتر موتورهای DC و Universal کنار بیایند. برنامه هایی که به طور مداوم کار می کنند و هزاران ساعت بدون انجام تعمیر و نگهداری نیاز به کار دارند ممکن است به یک موتور DC یا Brushless DC نیاز داشته باشند که طول عمر بسیار بیشتری دارند.

رتبه بندی محفظه و محیط – الکتروموتور در معرض چه عوامل محیطی قرار می گیرد؟ آیا شما به افزایش محافظت در برابر آب یا گرد و غبار نیاز دارید؟ آیا این برنامه نیازهای خاصی دارد (مانند فولاد ضد زنگ در صنایع غذایی) یا نیاز به اقدامات پیشگرانه در برابر مواد خورنده دارد؟

اندازه و پیکربندی فریم – آیا فضای محدودی در برنامه وجود دارد که انتخاب الکتروموتور را برای شما محدود می کند؟ آیا شافت خروجی موتور برای کار با طراحی محصول باید به روش خاصی قرار بگیرد؛ آیا جعبه بدنده داخلی کار می کند یا به پیکربندی بهتری نیاز دارد.

دمای محیطی – عامل دیگری که هنگام خرید الکتروموتور در نظر داشته باشید دمای محیط است. آیا محصول شما در دمای بسیار گرم یا سرد کار خواهد کرد؟ دانستن محدوده دمایی می تواند در تعیین اینکه چه موادی مانند روان کننده ها یا گریس برای الکتروموتور مهم هستند؛ کمک کند.

ارتفاع – آیا الکتروموتور در مکان هایی با ارتفاعات بالاتر کار خواهند کرد. ارتفاعات ۵۰۰۰ فوت به بالا به معنای نازک تر شدن هوا و تغییر عملکرد مورد انتظار موتور است.

سر و صدا – تمام موتورها به دلیل قطعات متحرکی که دارند مقداری سر و صدا را ایجاد کنند اما برای برخی از کاربردهایی که در فضاهای عمومی یا محیط های بیمارستان هستند؛ داشتن موتوری که تا حد ممکن بدون سر و صدا کار کند حائز اهمیت است. کاهش صدای اضافی را می توان از طریق پیکربندی مجدد چرخ دنده ها یا تنظیمات آیتم های دیگر بدست آورد.

سیستم تهویه – برای برنامه هایی که نیاز به محافظت بیشتری دارند؛ آیا نوع سیستم تهویه مورد نظر شما وجود دارد؟ موتورهای بدون بدون تهویه محافظت بیشتری را نسبت به موتوهای فن دار ایجاد می کنند اما خنک شدن موتور بعد از کار به مدت زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

دستگاه فیدبک – آیا باید نحوه عملکرد موتور خود را درک کنید؟ انکدرها و سنسورها داده ها را از موتور جمع آوری می کنند و می توانند با یک کنترل ترکیب شوند تا سرعت و جهت موتور تنظیم شود.

20 عاملی که باید هنگام خرید الکتروموتور باید در نظر داشته باشید!

کنترل – آیا برنامه شما آیتم های حساس را کنترل می کند و نیاز به شروع و توقف نرم دارد یا آیا می خواهید سرعت را تنظیم کنید یا به طور منظم جهت موتور را تغییر دهید؟ آیا برنامه شما می تواند با بیش از یک ولتاژ کار کند؟ از کنترل موتور می توان برای تنظیم مشخصات موتور استفاده کرد؛ و همچنین از اضافه بار جریان و سایر مسائل ایمنی محافظت می کند. کنترل های AC و BLDC Groschopp را جستجو کنید.  Groschopp بسته های ترکیبی موتور و کنترل AC و Brushless DC را به فروش می رساند.

هزینه های عملیاتی – قبل از صرف هزینه برای خرید الکتروموتور مقایسه هزینه های عملیاتی مورد انتظار از هر نوع موتور بر اساس راندمان موتور؛ امید به زندگی، تعمیر و نگهداری؛ هزینه های اولیه و غیره مفید خواهد بود. قدرت گشتاور؛ سرعت و بهره وری به تعیین هزینه های عملیاتی الکتروموتور کمک خواهد کرد.

کارایی – بازدهی موتور بسته به عوامل مختلف، متفاوت خواهد بود. فاکتورهای کارایی برای الکتروموتورهای بزرگتر از یک اسب بخار اهمیت بیشتری دارد زیرا انرژی بیشتری را مصرف می کنند. موتورهایی که کسری از اسب بخار را استفاده می کنند هم به دلیل ساخت و طراحی که دارند کارایی بیشتری نسبت به موتورهای دیفرانسیلی دارند.

نگهداری – قبل از نهایی کردن تصمیم خود برای خرید الکتروموتور اطمینان حاصل کنید که این یک انتخاب عملی برای برنامه شما است. اگر موتور DC را انتخاب کنید، آیا شخصی هستید که بتواند به طور مرتب به آن دسترسی داشته باشد تا تعمیرات لازم را انجام دهد؟

بار کاری – آیا برنامه شما با طیف وسیعی از بارکاری سرو کار دارد؟ آیا تغییرات بار تدریجی خواهد بود یا ناگهانی؟ اگر با طیف وسیعی از بار روبرو هستید؛ هنگام تعیین مشخصات موتور حتما چندین بار را ارائه دهید.

Back-drive  – آیا لازم است موتور در برنامه شما در صورت قطع برق در حالت قفل شده باقی بماند؟ آیا شما نیاز دارید که بتوانید بدون استفاده از برق به راحتی موتور را هدایت کنید؟ برای بارهای با جرم زیاد؛ قابلیت Back-drive می تواند مفید باشد چون باعث می شود تا بار تا حدی متوقف شود و در صورت قطع برق از جعبه دنده محافظت می کند. بسته به نوع کاربرد؛ ممکن است لازم باشد یک ترمز به واحد موتور اضافه کنید.

این لیست سوالاتی است که باید در هنگام خرید الکتروموتور در نظر داشته باشید، که ممکن است برای برخی از کاربران پیچیده باشد. بسته به برنامه شما یا نیازهای خاص موتور؛ ممکن است عوامل دیگری هم وجود داشته باشند که باید مورد بررسی قرار گیرند. اگر مطمئن نیستید که کدام یک از این مشخصات برای برنامه شما حائز اهیمت است می توانید با ما مشاوره داشته باشید تا مطمئن شوید که موتور مناسبی دارید. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

منبع: groschopp